SOLVIT, în ajutorul cetățenilor din străinătate. Cum funcționează…

APDA, 17 aprilie 2018 – SOLVIT este un serviciu oferit de administrația națională a fiecărei țări din UE, precum și de cele din Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Serviciul este gratuit.

Acesta operează în principal pe internet. Deși există un centru SOLVIT în fiecare țară, cea mai bună modalitate de a-l contacta este prin intermediul acestui site.

SOLVIT își propune să soluționeze cazul dvs. în termen de 10 săptămâni de la data la care acesta a fost acceptat de centrul SOLVIT din țara în care a apărut problema.

Cum funcționează SOLVIT

Cazul dumneavoastră va fi tratat de două centre SOLVIT:

  • centrul SOLVIT din țara dvs. – centrul de origine
  • centrul SOLVIT din țara în care s-a ivit problema
    – centrul responsabil.Din momentul în care v-ați prezentat cazul, centrul de origine:

    • vă va contacta în termen de o săptămână și, dacă este necesar, vă va solicita informații suplimentare
    • va verifica dacă problema dumneavoastră este sau nu de competența SOLVIT
    • va pregăti dosarul și îl va transmite centrului SOLVIT responsabil.

    Centrul SOLVIT din țara de origine vă va ține la curent cu evoluția cazului dumneavoastră. Dacă doriți să întrebați cum decurg lucrurile, puteți contacta acest centru în orice moment.

    Odată ce a primit cazul dvs. de la centrul SOLVIT din țara de origine, centrul SOLVIT responsabil:

    • va confirma în termen de o săptămână dacă poate sau nu să accepte cazul
    • va încerca să găsească o soluție la problema dvs. împreună cu
      autoritatea responsabilă.

    SOLVIT își propune să soluționeze fiecare caz în termen de 10 săptămâni de la data acceptării acestuia de către centrul SOLVIT responsabil.